2011-09-20

Krabbelurer och äggakaka

Under alla år jag har jobbat på skolan där jag jobbar så har barnen på fritids ibland pratat lyriskt om krabbelurer. De gör tydligen sådana till mellanmål vid särskilda tillfällen, ibland ute i skogen. Jag har aldrig varit med och smakat på dem, har helt missat det. Elvira har nu ätit krabbelurer på fritids och i helgen lyckades hon övertala Håkan att göra sådana till henne, Oskar och Andjelin. Jag provsmakade också, det smakar rätt likt munkar. Sötsliskigt! (alltså gott!)


Håkan gjorde också äggakaka med fläsk/bacon och stekta äpplen. Äggakaka är ett sorts mellanting mellan ugnspannkaka och omelett. Äpplena är naurligtvis våra fina rödluve-äpplen. Kombinationen av det salta baconet och de syrliga, söta äpplena var riktigt god!



Idag säger jag grattis till Andjelin som fyller 6 år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar