2011-09-10

Fredagsmys

Idag bjuder jag på en bild där jag själv inte är så jättefräsch, men vem orkar vara det när man är trött, yr och har ont? Mysigt hade vi det i alla fall i går kväll. Oskar brukar sällan vilja sitta någon längre stund i mitt knä, men igår skulle han prompt göra det. Han satt lite för nära foten för att jag skulle kunna slappna av, men det är mysigt att få gosa med honom. Elvira har upplåtit sin plats i soffan åt mig, så att jag ska kunna ligga där. Istället har hon placerat sig i en fåtölj nära mig så att vi kan prata och hon kan visa mig saker. Själv har jag sett till att sitta med datorn, stickningen, boken, vatten och mediciner i närheten så att jag klarar mig en stund.

Undrar vad vi ska göra idag? Jag tror inte att jag är pigg nog att lämna soffan någon längre stund. Jag måste ha foten i högläge och tabletterna gör mig dåsig så jag behöver sova/blunda en stund emellanåt. Kanske skulle ägna mig åt bergsbestigning? Gå alla etapperna på Bergslagsleden? Springa maraton?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar