2011-04-22

Skärtorsdag

Förmiddagen igår gick åt till att handla, tvätta, diska och laga mat, den bara rann iväg. På eftermiddagen tog Mathilda och jag med barnen till centrum. Jag skulle låna böcker, men kom till biblioteket 15 minuter efter att de stängt... Ändrade tider på skärtorsdagen, det borde jag kanske ha förstått. Vi köpte i alla fall glass, årets första kulglass/mjukglass!


Studsmattan kom upp igår också, till barnens stora glädje. Mathilda, jag och en hovkrats kämpade på bra med fjädrarna, men Håkan kom hem och fick ta de sista. Jag slog knogen blodig, låter inte det som hårt arbete? Sen hoppade barnen, men eftersom Elvira vill hoppa högt och Oskar försiktigt skulle de turas om, hoppa en i taget. Det var ju inte lätt, två gråtande barn och en arg mamma blev resultatet. Det blir nog bättre när nyhetens behag lagt sig. Jag hoppade också lite och insåg efteråt att det har inte min opererade fot gjort tidigare, det gjorde lite ont men är säkert nyttigt!


Lite senare på kvällen hjälpte jag påskharen med ett och annat hemligt ärende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar