2011-04-03

Regnig söndag

Så här så det ut på vår tomt igår, det var mer snö då. Dessutom hade Håkan inte sågat ner boken än.


Så här såg det ut idag. Regnet, som i och för sig är lite deprimerande, hjälper till att få bort snön! Oskar har haft så roligt i sandlådan.


En liten tripp till Örebro gav oss fler växter i "växthuset", chilipeppar, persilja och fuchsia! Barnen och Håkan fick nya skor/stövlar också. Vi tittade dessutom på golv till hallen, måste nog bestämma oss för hur vi ska ha det snart.


Elvira kom och frågade om hon fick baka. Först tänkte jag säga nej, för jag hade ingen lust, men jag sa ja och hon grejade till smeten (?) till chokladbollar så gott som alldeles själv! Sen bakade hon och Oskar så köket blev fullt med pärlsocker!


Fina och goda chokladbollar, vilka duktiga barn jag har! Sen hade de fest, med chokladbollar och påskmust!


Regniga dagar kan vara rätt bra dagar de också! Ikväll ska jag till kyrkan och lyssna på OLW, vad det är får jag tala om efteråt. Jag börjar tro att det är min tur att bli sjuk nu, har lite feber och ont i halsen. Undrar om det går att skjuta på det till nästa helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar