2011-02-09

Halvtid för foten

Idag har jag varit på lasarettet och tagit bort stygnen. Elvira ville gärna se hur de såg ut, så jag tog ett kort. Det är lite roligt att jämföra med bilden från oktober, det syns så väl att knölen är borta och att tån är rakare. (Foten är inte vacker, tycker ni det är äckligt får ni blunda!)




Nu har foten fått en ny gipsskena och ett renare bandage. Jag berättade för läkaren att jag har testat att jobba 25% ett par dagar och att det gjort mycket ont efter det, och jag frågade om det är ok att det gör ont eller om det kan bli något fel med läkningen. "Jag sjukskriver dig på heltid tre veckor till", sa han då. Så mina tankar om att det är dumt att gå (på hälen) om det gör ont verkar vara rätt. Om tre veckor ska jag dit igen, då hoppas jag att allt ska ha läkt och att jag kan gå på foten utan problem.
Läkaren förresten, han ger varje gång ett stressat intryck. När han hade sagt att han skulle sjukskriva mig tre veckor till sa han "Har du några frågor? Nej! Hej då!" med någon sekunds paus mellan orden, sen gick han...

1 kommentar:

  1. Den ser verkligen fin ut!!! Hoppas smärtorna försvinner nu. Hallux-valgus-operationer är kända för att göra riktigt ont!!

    Kram Annemari

    SvaraRadera