2011-02-06

En solig dag

Idag har foten haft en jobbig dag. Först var barnen och jag på Söndax. Två av tre barn lyckades trampa på eller sparka till min fot, vilket får mig att bäva för morgondagen då jag har tänkt vara på jobbet ett par timmar. Dessutom gick jag ju lite, både in i kyrksalen och ner i källaren där vi har Söndax. (Inte många meter, men ändå...) När vi kom hem gjorde foten rejält ont. Jag vilade den här hemma, satt med den i högläge ett tag. Sen hade vi bestämt med mamma och pappa att vi skulle göra en utflykt, åka lite bil och ta med oss fika. Vi hamnade vid Riseberga klosterruin där vi åt kardemummakaka och drack kaffe. Trevligt men kallt! På slingriga vägar tog vi oss sedan hem. Jag satt still mest hela tiden, men foten tyckte det var lite jobbigt att inte vara i högläge. Det var trevligt att komma ut på årets första utflykt, hoppas det blir många fler under året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar