2010-09-05

Hästar och farmor

Förmiddagen idag tillbringade Elvira och jag på hopp-tävling. Det behövdes folk som hjälpte till lite, så jag lovade att ställa upp. Jag sålde fika, satte upp lappar, hämtade priser och så hjälpte jag syrran att filma Lovisa när hon hoppade. Elvira ville följa med eftersom hon visste att det såldes godis mm där. Hon hjälpte till med ett och annat hon också och hon tittade på hästarna och köpte godis, men sen började hon längta hem.


Riktigt fina hinder hade de fått till bland annat ett järnvägsövergångshinder, ett GB-glass-hinder och ett polkagrishinder med reklam för Godisakuten (som har mycket gott godis till bra pris, det är där vi brukar handla lördagsgodis). Min duktiga systerdotter Lovisa tävlade i Lätt B för första gången och kom tvåa! Stort grattis till henne!!!


På eftermiddagen åkte vi till Ingalill. Oskar har tjatat hela dagen om att fika hos "Pamor", så han var lycklig när vi äntligen kom dit. Vi tror att vi klarade av besöket utan att Oskar hade sönder något - han är verkligen mer vild än tam just nu... På bilden ser han rätt beskedlig ut, men skenet bedrar.



Sen vi kom hem har Oskar lyckats låsa in sig på toaletten på övervåningen. Först var han vid gott mod, han ropade på mig och jag gick upp till honom. Håkan gick för att hämta en tång. Sen fick Oskar panik, lampan var släckt så det var mörkt. Han skrek och grät, sekunderna medan Håkan gick upp för trappen kändes långa. Elvira blev rädd och ledsen. När han väl kom ut så kramades vi, Elvira pysslade med Oskar och var så glad att han kom ut. Skönt att se att syskonkärleken finns där när det gäller, annars får vi oftast höra att hon är väldigt trött på honom.

Nu är helgen snart slut, dags för en ny arbetsvecka. Hoppas solen fortsätter skina på oss!

Dagens citat:
Mycken kärlek, många gräl.
Ordspråk från Kreta

1 kommentar:

  1. Stolt mamma! Nu satasr vi på 30/4 och 4/9 så skriv in det i almanackan.... Du ska få ansvara för alla nya listor har vi bestämt. (vi hinner fira valborg sen)/ Syster yster

    SvaraRadera