2010-09-29

Lost and found

Vad roligt det är med en social katt! Lisa är inte så social, vi ser egentligen inte så mycket av henne om dagarna. Hon vill sällan gosa, är nästan lite skygg. Levis verkar vara socialare. Igår satt han på min axel och tittade på House. Ja, han kanske inte tittade så mycket, men spann i mitt öra gjorde han. Sen försökte han snutta på mitt öra, men det kittlade så, så det fick han inte. En gosig liten kisse är det som har kommit till familjen.




När jag kom hem på lunch idag så var Jossan hemma för att hälsa på Levis (och oss). Hon hittade inte Levis någonstans, han hade gått ut genom kattluckan och inte kommit tillbaka. När jag kom hem från jobbet hade han fortfarande inte kommit tillbaka. Befarade det värsta, vi bor rätt nära en stor väg...
Jag gick i alla fall för att fråga grannarna om de sett honom. Bredvid deras trapp, lite gömd bakom en låda, satt vår lille katt. Så nu är han hemma igen! Jag skickade genast ett mms till Jossan (som åkt tillbaka till Hallsberg), så att hon inte skulle behöva oroa sig mer. Skönt att han är hemma igen!


Dagens citat:

Hjärtat har sina skäl som förnuftet inte känner.

Blaise Pascal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar