2010-09-18

Fika, cykla, rocka, virka, knacka

I torsdags sken solen hemma hos oss. Alla var friska igen, även om Elvira var hemma från förskolan för säkerhets skull för att inte smitta någon. När vi hade hämtat Oskar så fikade vi på altanen. Festis och singoalla-kex gjorde barnen glada, jag höll mig till kaffe.


Elvira cyklade mellan tuggorna, men jag fick inte ta kort...



I onsdags morse sa Elvira att hon önskade sig en rockring. Jag sa att hon kunde spara pengar och köpa en. På eftermiddagen ringde en granne och sa att hon hade en pulka och två rockringar efter barnbarnen, ville vi ha dem? Elvira och jag sprang över på en gång, hon var så nöjd. En var rosa och en var blå, det tyckte barnen var perfekt.


Jag har beställt garn och ska virka några småfigurer, ni ska få se hur de ser ut när de blir klara. Jag måste bara visa de söta, små nystanen, de är inte mycket större än en tumme. Har aldrig sett så gulliga nystan förut!


Igår åt Håkan och Mathilda musslor.Här knackar Håkan på musslorna för att se om de stänger sig, alltså om de är levande. Jag skippade musslorna och åt räkor istället. Dem behövde jag inte knacka på!



Jag hade hoppats på en lördag med fint väder så vi kunde ta en cykeltur och vara ute i trädgården. Det skulle kännas bra med en sån där solig, vacker höstdag när det är lördag och jag är ledig. Istället vaknade jag till regnets smattrande mot gatan utanför. Dessutom vaknade jag långt före barnen, hur onödigt är inte det? Förhoppningsvis blir det en bra dag ändå!
Dagens citat:
Att älska sig själv är början på en livslång kärlekshistoria.
Oscar Wilde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar