2009-04-14

Påskdagen och Annandag Påsk

På påskdagen slöade vi mest här hemma. Vi fick besök av Elviras kompis Ida och hennes mamma. Ida hade ritat en fin krya på dig - tekning åt Elvira. Vi fikade och barnen ritade en stund.

Igår var vi i Sandviken, vårt sommarställe. Det är ett otroligt vackert ställe som min bror äger, han har byggt om en gammal torpstuga. Sen har mina föräldrar och min syster och svåger byggt sig varsin sommarstuga där. Jag har en litet skjul också, tyvärr får inte hela familjen plats där... Vi var mest vid min systers stuga igår, Lovisa rensade en rabatt (vilken var mycket tråkigt) och vi hjälptes alla åt att ta bort mossa från taket och byta ut ett par trasiga takpannor.


Elvira satt på en dyna i gräset och lekte, för att inte gipset skulle bli förstört. Oskar fick sin första riktiga närkontakt med naturen, vilket han såg ut att uppskatta, även om det inte ser ut så på kortet. Vi fikade på mammas och pappas glasveranda. En varm, skön och trevlig dag.


När vi kom hem provgick barnen och jag den nya syskonvagnen som jag köpte i söndags på blocket för 600 kr, vill inte vara tvungen att sitta inne bara för att Elvira har brutit benet. De tyckte att det var jättekul att åka vagn bredvid varandra!

Elviras gips har nu målats av ett antal olika konstnärer, så här ser det ut nu:


Vi har en tavla i vår kyrka som brukar hängas upp framme vid estraden varje påskdag. Det är en bild på ett enkelt träkors på en blomsteräng, och där står den underbara texten om vad påsken egentligen handlar om:
Herren är verkligen uppstånden
Luk 24:34


1 kommentar:

  1. Ja lite snopen såg han allt ut när han fick sitta på backen. Undra om det slank med ett och annat grässtrå? =) Dom ser glada ut i vagnen!

    SvaraRadera