2009-04-03

Listor

Jag är en list-människa, det är bara att konstatera. På söndag ska vi till Sälen, så därför skriver jag listor nu... Pack-listor (åt mig, barnen, allmäna saker, matsäck) och Att göra-listor (idag, i morgon och på söndag). Det gäller att se till att inget glöms bort.
Sen går jag och hoppas på att inte bli sjuk, jag har fortfarande ont i halsen. Vore inte alls kul om jag blev sjuk, i år vill jag åka slalom.

Igår var det fullt ös här hemma, Elviras kompisar Ida och Felix var här och lekte, och Idas pappa och lillbror och Felix mamma och lillebror var också här, så det var livat värre! Det är så roligt, de stora barnen leker så bra ihop. De försvann upp på övervåningen och var igång och lekte innan föräldrarna hade fått av sig ytterkläderna.

En tonårstjej som jag tycker mycket om ger mig stora bekymmer. Vad lägger man i ett påskägg åt någon som inte äter godis? Det är nästan svårare än att laga mat åt en vegetarian.

Dagens citat:
Lite sockor i botten, nynnade fjällturisten och packade resväskan.

1 kommentar: