2022-08-27

Lucy och Herr Tumnus

Kattungarna har fått komma ner på nedervåningen emellanåt, till Levis och Shelly stora sorg. De är INTE nöjda med vårt beslut att skaffa kattungar…

Men det är jag! Så fina och så söta. Och busiga!



Nyfiken på mobilen!





Häromdagen hittade vi dem i badkaret. Tror dock inte att de vill bada!



På eftermiddagen/kvällen har de en busperiod, då springer de runt i huset och slåss. Eller jagar föremål de hittar. Eller klättrar runt. 



Attack!



Här fäktades de med svansarna en stund. 



Innan de hoppade på varandra. Nej, de kramas inte…



Sedan blir de trötta. Lucy kommer gärna och sover i mitt knä en stund. Det är så mysigt, jag har saknat Aslan så!



I övrigt har veckan varit full av jobb. Det är roligtcstt ha en etta och eftersom jag har haft eleverna i förskoleklass så vet jag vad de kan och de behöver inte testa mig!
I söndags var syrran, Elvira, Ida och jag på bio och såg Där kräftorna sjunger. Den var riktigt bra, jag blev inte besviken trots att jag älskade boken. 



Min kaprifol blommar!



Likaså syrenhortensian jag köpte i våras. Och flocksen. 



Jag har bokat biljetter så Elvira och jag ska gå på Coldplay nästa sommar!




Igår kom Mathilda hit och även syrran kom och åt grillat. Imorgon blir det kräftskiva, modell mindre. 

1 kommentar: