2021-02-22

Sportlov i Sälen, måndag

Oskar drog iväg på förmiddagen och åkte snowboard även igår. När jag gick ner med choklad till honom kunde jag ana solen. Härligt!



Det hade varit ganska lugnt med folk på morgonen, men nu började det fylla på. Köerna blev långa, eftersom folk inte åker med vem som helst i liften och eftersom folk står glest i kön. 
Det passade bra med en fikapaus, sen följde han med mig till stugan igen. 



Efter lunch skjutsade jag bort honom till Hundfjället. Även igår åkte han med Nelly. 



Jag gjorde ett försök med lite längdskidåkning, men åkte lite längre än jag borde ha gjort (dumt!) och var helt slut sedan. Järnbrist innebär, om jag förstått saken rätt, att blodet inte transporterar syre som det ska, därför får hjärtat jobba hårdare för att få ut syre i kroppen. Jag kom runt, men fick vila när jag kom hem. 



Men det var härligt och vackert!



Oskar grävde och dök i snön så jag trodde att han skulle fastna under snön.  Sen åt vi grilled cheese toast och slöade!



Det var måndagen det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar