2021-02-05

Järnbrist

Jag fick ju gå hem från jobbet förra veckan pga yrsel, sen var jag till vårdcentralen och tog lite prover och jag tror att jag skrev att jag kollade på 1177 och såg att jag har lågt järnvärde och blodvärde. I tisdags var det kört igen, kunde inte stå utan att hålla i mig och fick gå hem och vila. Fick tag på lasarettet där jag opererade min GBP och de tyckte att jag skulle få järndropp (ferinject). Efter ett antal samtal till lasarettet och vårdcentralen fick vi till en tid på vårdcentralen på tisdag. Fram tills dess är jag hemma. Jag är trött och yr, orkar inget och hjärnan funkar inte (hjärnbrist, skulle min svåger ha skämtat om). 



Prickar av 6 av 7 symptom, tror inte jag har hjärtklappning. 

Orkar sticka lite ibland, orkar läsa lite ibland, orkar sitta upp ibland, orkar inget ibland. Får ont i kroppen av att sitta och ligga. Tycker synd om mig själv ibland. Tycker att jag borde kunna skärpa till mig ibland. 



Fin bild va? Orkar inte hålla huvudet uppe ibland. Och fryser som en gnu. 
Men en eftermiddag satt jag en kvart i solen!



Och jag lyckades ta mig upp och beundra Oskars datorskärm. 



Det känns länge till tisdag. Och sen vet jag inte om det känns bättre på en gång. Och sen har jag råkat läsa en massa om biverkningar. 

Jag vill ut och gå! Och åka skidor! Är trött på att se taket i sovrummet...

1 kommentar:

  1. Din stackare <3. Hoppas att järndroppet kommer att hjälpa dig. Det är så jobbigt att vara onaturligt trött... Kram!

    SvaraRadera