2020-03-14

Shopping, promenad och trevligt besök en solig lördag!

Om en vecka skulle vi ha åkt till Ullared, jag, Elvira, Maria och Mathilda. Vi bokade hotell för flera månader sedan och jag har längtat lite extra eftersom tanken var att jag skulle i princip köpa ny garderob, efter viktnedgången. 
Men som ni kanske förstår vill vi inte chansa på att åka dit mitt i detta Corona-utbrott. Jag är inte så rädd för att bli sjuk själv, men för att sprida smittan vidare till någon som blir dålig på allvar. Så resan är uppskjuten och vi hoppas på att Covid-19 lugnar ner sig snart så vi kan boka in ett nytt besök. 

Jag har dock lite panik över det här med kläder, allt är för stort, det känns inget vidare. Så idag åkte Håkan och jag till en närliggande ort där vi kunde shoppa lite utan att trängas i ett köpcenter. Huvudsyftet från början var att köpa kryddblandningar till thaimat, men eftersom flera klädaffärer ligger på ett stenkasts avstånd så fick resan snabbt ett syfte till. Innan vi åkte hemifrån fick den ett tredje syfte då både Oskar och jag kom på att bredvid den asiatiska affären ligger en sushirestaurang. Jag har velat testa sushi och se om magen klarar det efter operationen i ett halvår nu. 

Min lunchtallrik - och ja, det gick bra! Hurra!



Jag hittade en hel del kläder, kanske inte till Ullaredspriser men ett par plagg var på rea. Det blev mest basplagg!

En blus/skjorta och en t-shirt (och en bh) från H&M:



Två långärmade och två kortärmade toppar. (Och en bh) från Kappahl:



Och så ett par plagg från Lindex: 



Oskars klass säljer Newbody, så trosor, strumpor och träningsbyxor har jag köpt därifrån. Nu behöver jag nån sommarklänning, shorts och träningstoppar. Och kanske något mer. Hoppas vi kommer iväg till Ullared så småningom!

På eftermiddagen blev det en promenad/jogg med Elvira. Vi köpte också med oss fika hem. 



Arvid, Vera, Martina och Maria kom nämligen på besök. Vi var ute och tittade på kaninerna och krossade is först. 





Sen gick vi in och fikade. 





Barnen fick Elvira att läsa böcker för dem. 



Och Oskar!



När de åkt hem tyckte Håkan och jag att vi behövde lite mer frisk luft. Jag passade på att ta en bild av oss, det händer inte varje dag! 



Vi njöt av lite vackra vyer också!



Nu har vi ätit god mat och tittat på Stjärnornas stjärna, där jag tyckte att David Lindgren var bäst ikväll, i likhet med majoriteten av tittarna. 
Dags att säga godnatt nu, antar jag! Godnatt!

1 kommentar:

  1. Ja, man är ju mest orolig för sina äldre släktingar... Jag har ju flera stycken i Stockholm så det är lite oroande.
    Trevligt att se en bild på er...även om Håkan inte ser så road ut, haha!

    SvaraRadera