2020-03-19

Rapport hemifrån!

Jag hittade det här på en lärarsida på Facebook idag, jag tyckte det var bra skrivet. Det känns så konstigt att vara hemma pga snuva och hosta, men vi drar vårt strå till stacken vad det gäller att inte sprida smitta. Jag hoppas att vi kan jobba/gå till skolan på måndag. 



Här hemma har barnen haft skola om dagarna. Elvira har följt sin klass schema och gjort det hon kan hemifrån. Oskar har inte kunnat göra så mycket, men ikväll fick han hem lite böcker så att han kan jobba lite. Vi avvaktar förstås med spänning om det kommer fattas nåt beslut om att stänga skolorna. 

Elvira pluggar matte!



Och dammsuger!



Oskar pusslar!



Och stryker tvätt! 



Ja, det är ju inte fel att de hjälper till lite här hemma också. Jag har planterat om tomaterna och städat och tvättat lite. Jag har varit lite matt, förkylningen tog lite på krafterna, men nu börjar det kännas bättre.
Idag har jag suttit i solen och läst!


Och stickat!



Hur har du det i dessa Corona-tider?

1 kommentar:

  1. Jag vet inte om det är tur eller otur för dina barn att de har en lärare till mamma...haha! Ni verkar ha det ganska mysigt ändå:)
    Här har jag hållit på med en liten mini-påsk-cal som @jenropa på Instagram håller i. Det är jättesöta virkade hängande påskägg som dessutom är perfekta att virka av restgarner...tips,tips:D

    SvaraRadera