2020-01-06

Trettondagsafton

Maria, Mathilda och jag tog en promenad igår förmiddag. Rätt vad det var fick vi se denna gran, med julgranskulor i! Vet inte vem som hängt dem där, men jag blev glad!



Sen packade Mathilda för att åka hem till sig efter ett par veckor här. Elvira och jag sa hejdå till henne och till småtjejerna, som också skulle hem, och sen åkte vi till stan för lite shopping. Elvira köpte krukväxter för sitt presentkort på Ikea. Hon köpte också ett par t-shirts. Jag köpte strumpstickor, strumpbyxor, ett skohorn och ett par jeans i storlek M! Här står Elvira och jag i provhytten. 
 


När vi kom hem ägnade jag mig åt min nya favoritsysselsättning, stickning, och så tittade jag/vi på Nord och Syd och på säsong 3 av Jag heter Anne. Som jag egentligen ogillar eftersom storyn är helt annorlunda än originalet, men som jag ändå gillar på nåt vis. 
Oskar har läst. Igår tror jag han läste över 450 sidor, så nu har han börjat på del 6 i Harry Potter-serien! Det är så roligt att se honom fast i en bok!



Nu är det trettondagen och imorgon blir det jobb för min del. Jag ska försöka njuta ordentligt av denna sista lediga dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar