2020-01-06

Bokåret 2019

Jag har läst 116 böcker under 2019, 7 färre än under 2018. I snitt blir det 9,6 böcker per månad. Den månad jag läste minst var oktober, då jag läste 3 böcker. Bättre än förra året då jag en månad läste 2 böcker. Mest böcker läste jag i juli, 21 böcker.

De författare jag läst mest av 2019 är:

Elizabeth George, 19 böcker
Per Anders Fogelström, 8 böcker
Roslund/Hellström, 6 böcker 

Ett par bokserier som gjort större avtryck än andra är:
* Lars Wilderängs böcker om en dystopisk nära framtid som verkligen gav obehagliga känslor. 
* Per Anders Fogelströms böcker, som jag läst tidigare och som beskriver Söder i Stockholm och några människoöden så intressant och gripande. Att sen åka till Stockholm med syrran och vandra i hans fotspår, det var magiskt!

 Gott nytt bokår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar