2020-01-08

Arbetsstart och saker som gjorde mig glad

Igår var det dags att gå till jobbet efter julledigheten. Det var kul att träffa alla kollegor men annars mycket möten och många beslut. Jag insåg att jag under lovet blivit bortskämd med dagsljus, det var mörkt när jag gick till jobbet och mörkt när jag gick hem. 



Har ni tänkt på hur bra det är med bibliotek? Alldeles gratis får man låna och läsa böcker, ofta de allra senaste som man vill köpa men inte kan! Trevlig personal brukar det också vara! Just igår hade de inte boken jag letade efter, men jag hittade ett gäng andra böcker!



Sen skickade syrran ett sms till mig att hon hade en present till mig! Ett ull-underställ! Jag har tittat runt och tänkt att jag måste köpa mig ett nytt, nu behöver jag inte det. Tack syrran!



Än är allt inte helt tillbaka till vardagen, barnen har sin sista lediga dag idag. Imorgon ska de lyckas gå upp tidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar