2019-06-06

Fira Oskar och Sverige!

Vilken solig och härlig dag vi har haft! Vi började dagen med att gratulera Oskar på 11-årsdagen!



Sedan tog jag och syrran en promenad. Förhoppningen var att hinna gå innan det blev för varmt, men det var väldigt varmt redan tidigt på förmiddagen. 



Nationaldagen firade vi naturligtvis också, med en nyinköpt flagga!



Oskar badade i poolen, som nu är fylld! Penny och Roxanna kom. De fick blöta sig i en skurhink, eftersom vi inte hade nån liten pool. 



Syrran och jag åkte till centrum, där vi lyssnade på blåsorkestern och såg på när bl a ett par  av Oskars klasskompisar blev välkomnade som svenska medborgare! Det var mycket folk, men många stod i skuggan, eftersom det var så varmt. 



Jag köpte en pool, så att Penny och Roxanna kunde bada. Strax efter hittade jag förstås poolen jag glömt att jag köpt på Ullared...



En härlig sommardag!





På eftermiddagen firade vi Oskar! Marängtårta och krämbullar bjöd vi på. 





Vi satt i skuggan, det var skönast så. 



Penny badade i stora poolen med Elvira. 



Johan kom och blev strax barnens favorit. Penny har bjudit honom på sitt födelsedagskalas!

På kvällen fick Oskar önska mat. Det blev sushi, men övriga åt pizza/kebabrulle. 



Maria och Johan stannade och åt med oss. 



När gästerna åkt hem åkte barnen och jag och tog ett kvällsdopp. 



Nu sover barnen och Håkan och Oskar och jag slappar i soffan. Snart slut på en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar