2017-08-26

Fredagsfika med finbesök!

Efter jobbet igår åkte jag till sjukgymnasten och precis när jag var klar kom ett sms från Martina som undrade om vi ville ha fikagäster. Klart vi ville! Mamma, som skjutsade mig, följde naturligtvis med.
Arvid tyckte gräsklipparen var rolig!


Fikagästerna!


Ja, barnen och Håkan var också med och efter en stund dök Mathilda, syrran och Andjelin upp! (Var för sig)


Håkan och Arvid hjälptes åt att vattna tomaterna!



Sedan plockade de blåbär. Jag tror Håkan är Arvids nya favorit!


Sedan handlade vi, åt rökt lax, förberede efterrätt till morgondagens kräftskiva  och tittade på Fångarna på fortet. Tjejerna såg vi knappast röken av, de försvann till Elviras rum. 
Jag avslutade kvällen med lite House of Cards, känns som om serien urartar så jag hoppas den inte ska hålla på i många säsonger till. 

Idag vaknade jag 6.05 och kunde inte somna om. Varför?
Idag verkar det som om vi ska åka på marknad en stund. Barnen och Mathilda ville åka på marknad, tyvärr hade missförstånd uppstått och vi menade olika marknader. Det får bli den närmaste, eftersom vi har en del att greja med inför kräftskivan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar