2017-08-09

Djur i bur och bonusbarnbarn

Elvira gjorde en hage åt kaninungarna under studsmattan. En bra idé, men tyvärr lyckades de smita ur den.


Istället gjorde jag, efter att ha varit till stan och köpt cykelslang, en fyrkantig bur med tak. Det verkar fungera. 


Josefin kom hit med tjejerna. Här barnvaktar morfar medan Josefin tog en promenad. 


Penny hos kaninerna. Hon satt länge i hagen och grejade med allt möjligt!


Penny hoppar studsmatta!


Roxanna har blivit riktigt duktig på att sitta själv!


Barnen var hos Marcus och fick bland annat vara med och hämta in en kalv från hagen, inte alla barn som får vara med om det!


Jag fixade iordning min gamla cykel så att Elvira kan cykla på den, hon vägrar cykla på den gula cykeln utan fotbroms. 



Det var ju "Svansen på Skansen" igår. Vi åt den här gången italienska hamburgare med pestokräm, mozzarella och soltorkade tomater. Mycket gott!


Sedan hade Oskar och Penny mys med popcorn. Hon stannade kvar över natten. 


Under eftermiddagen (fast jag tog kortet på kvällen) grejade jag med buren vi ska bygga av pallkragar. Det kan nog bli bra!

1 kommentar: