2021-09-21

Ullared och hemfärd

I söndags morse vaknade vi på hotell Ulla och ganska snart gick vi och åt frukost i den fräscha frukostmatsalen. Frukostbuffén var helt ok, den hade alla basingredienser jsg tycker ska ingå. Lite varmt, yoghurt, frukt, goda pålägg, gott bröd. Sen saknades det lilla extra, men det begär jag inte att få till det pris vi betalade. 



Jag äter typ samma saker varje hotellfrukost! Bröder var riktigt gott! 



Och det fanns våfflor, ett stort plus!



Hotellet/Vandrarhemmet, vi bodde i vandrarhemsdelen. 



Sen blev det några timmars shopping följt av lunch i sportbaren, en god högrevsburgare med coleslaw. 



Så var det dags att åka hemåt. Det känns alltid lika segt, men vi har trevligt i bilen. Vi stannade vid Basta kvarn och fikade!



Gofika!



Basta kvarn är stället nära Ulricehamn med ån och broarna, om du passerar förbi vet du var jag menar!



Framåt kvällen kom vi hem. Oskar skyndade sig att packa upp airfryern jag köpt och testade att göra pommes. 



De blev bra! Bättre än pommes i ugn, men inte lika goda som friterade. Vi är nöjda!



Jag packade förstås upp alla saker, vi hade gula kassar i hela vardagsrummet. Toppen att ha mycket av julklappsinköpen avklarade!

Sen tog denna trevliga helg slut och det var dags för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar