2021-09-05

Loppislördag

Igår anordnade kyrkan (med syrran i spetsen) bakluckeloppis! Syrran, Mathilda och jag bokade en dubbelplats och sålde tillsammans. Martina hade skickat med lite grejer och Johan kom efter ett tag och hade med sig lite. 
Bilden är från när vi packade upp, sen glömde jag att fotografera resten av dagen. 



Det kom folk mest hela tiden. Kyrkan bjöd på fika mot en frivillig avgift, så vi hämtade förmiddagsfika där. Mamma kom och tittade och fikade. Till lunch gick Mathilda och Johan och fixade Döner Kebab åt oss. Vi sålde en hel del och det som blev kvar skänkte vi till kyrkans loppis. 

Efteråt var jag helt slut. Vi tog det lugnt, förutom att vi började tömma poolen. Lättare sagt än gjort när munstycket där man ska stoppa i slangen hamnat under poolen, som fått lite slagsida. Men vi löste det med lite rör och lite tejp!

På kvällen kom Maria och Johan och åt grillat kött och Agnes gratäng. Till efterrätt gjorde Mathilda sin salta kolasås med pekannötter! 

Sen slöade jag framför TVn en stund innan jag tog kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar