2021-09-12

När vandring blev shopping

Håkan och jag hade tänkt ge oss ut och vandra igår, på vandringens dag. Men vädret verkade inte lovande och vår mikrovågsugn lät konstigt, så det fick bli en shoppingtur istället. Vandringens dag firade jag med ett collage från några av årets vandringar. 



Vi åkte till en närbelägen lite större stad och besökte först Granngården, där vi köpte pellets till kaninerna. Sen köpte vi mikrovågsugn, lite thaikryddor och det blev faktiskt ett besök på en loppis där vi hittade varsin bok. 
Jag köpte sushi till lunch som jag åt i bilen (regn) vid en sjö. 



Oskar var mest intresserad av att packa upp och lära sig mikron, han var också först med att inviga den med att göra popcorn. 



När vi städade där skåpet stått hittade vi Oskars yrkesplaner från mör han gick i ettan. Planerna verkar ha ändrats sedan dess. 



Sen fixade jag höst i hallen, men jag blev inte helt nöjd. Får se om jag kan få till det bättre. 



Vi åt kebabtallrik till kvällsmat och tittade på Lego Masters, jag stickade en massa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar