2020-06-22

Söndag med hemfärd

Vi åt frukost ute även igår, härligt! Sen läste vi och slappade ett tag innan det var dags att börja packa och städa. 



Vi åt lunch det sista vi gjorde, Oskar åt gulaschsoppa, Elvira plättar, Håkan ägg och makrill och övriga tunnbrödsrulle med skinka och skagenröra. 



Sen åkte vi till Stadium outlet där vi shoppade lite. Håkan och barnen valde sedan att åka raka vägen hem medan Maria, Mathilda och jag bildade ”loppisbilen” och gjorde lite fler stopp.  Tyvärr hittade vi bara två öppna loppisar och vi fyndade inget på nån av dem. 
Vansbro konditori var midsommarstängt, så vi åt glass vid vattnet. Inte så dumt det heller. 



Sen tog vi en natt i tält - nejdå, jag bara skojar, vi hamnade på Biltema och jag testade deras uppblåsbara liggunderlag. Jag hade kunnat somna på fläcken. 



Vi kom hem till en fruktbärande trädgård, smultronen är mogna!



Gurkorna som ska läggas in är mogna. 



Slanggurkorna är inte riktigt färdiga än, men de är på gång. 



Liksom mina flerfärgade chilis, fast än är de bara lila!



Vi köpte hem pizza/kebab till kvällsmat och sen slöade vi fram till läggdags. 
En härlig midsommarhelg i trevligt sällskap är nu till ända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar