2020-06-21

Midsommardag med mer vandring!

Midsommardagen blev också en dag med bra väder, på det stora hela. På förmiddagen vandrade vi till Storfjällsgraven!



Barnen hittade snö och det blev förstås snöbollskrig!



Övriga stod på tryggt avstånd!



När vi vände oss om kunde vi blicka ut över Östfjället där vi gick på midsommarafton. 



Framme vid Storfjällsgraven var det vackert, ni kanske kan ana de blånande bergen i fjärran?



Vi åt matsäck!





Sen gick vi tillbaka, Oskar sprang i förväg!



Vi kom hem och åt lunch, svenska midsommar-tapas (eller rester). 



Barnen arbetade lite, ja, Elvira arbetade faktiskt mycket!



Jag slöade och läste bok och drack kaffe. Håkan gick en långpromenad till. Vi åkte och handlade. Mathilda tog en långpromenad till. Maria trimmade. Jag slöade lite till!håkan rökte lax, sen var det dags för kvällsmat!





Jag var sjukt trött efter det, vet inte om det är att jag slappnar av efter jobbet, men jag var vansinnigt trött. Och lite yr och konstig, har inte lärt mig riktigt hur min kropp påverkas av värmen. 
Maria målade lite i hallen. Det blir så fint!



Sen gick vi en kort promenad till Östra Tandådalen och snön!



En lift stod inne, vi kunde inte låta bli!



Sen gick vi hem och tog tidig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar