2020-06-14

Skolavslutning!

I torsdags var det skolavslutning här i våra trakter. Jag hade ordnat fint i klassrummet med ballonger, serpentiner, loppisfyndade plastsyrener och liljekonvaljer, flagga och en liten sommarpresent till eleverna!



Vår skola samlades utomhus och sjöng tillsammans och för varandra, utan föräldrar. Det blev jättefint. Efter en stund med fika i klassrummet skyndade jag iväg för att ta emot Elvira, som slutade nian. 
Vi fick inte vara med i kyrkan, men vi fick ta emot utanför. 



Där tog vi kort , med hela klassen och med kompisar. Mycket glädje men ännu mer vemod!
Vi åkte hem och jag fotade min fina Elvira hemma i trädgården! Sen åkte jag tillbaka till jobbet. 



Elvira tog kort på oskar när han kom hem, och skickade till mig!



En kollega tog kort på mig!



På kvällen firade Elvira med klassen och den andra nian. Sista kvällen med gänget, på bowlingen. 
Oskar var med kompisar och fick pengar till hamburgare, Håkan och jag köpte pizza till kvällsmat. 
En bra avslutningsdag!

Nu är det inte långt till semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar