2020-06-20

Midsommarafton i Sälen del 2

På eftermiddagen blev det vandring! Vi valde att gå Södra Kungsleden mot Östfjällsstugan. 



Elvira körde svart outfit och lånade min gamla ryggsäck!



Mathilda blickar ut över en sjö och Flatfjället. 



Oskar var härligt färggrann i orange och rött!



Håkan och jag!



Elvira och oskar och en fantastisk utsikt som jag tyvärr inte kan fånga så bra med mobilen. 



Jag prickade av en ruta till på Naturnjutarbingot, ”Titta så långt bort i horisonten du kan”. Det gick att se väääldigt långt!





Jag har en bild på Oskar vid det här ledkrysset för några år sedan, men nu var han långt före mig så det fick bli ett kort på Mathilda istället. Man kan ana att det är en del snö här på vintern...



Vi kom fram till Östfjällsstugan där vi åt matsäck och blötte fötterna. 





Barnen tog en annan väg tillbaka, direkt hem. 



Vi gick samma väg tillbaka eftersom vi behövde hämta bilarna. 



Sen kylde vi fötterna i bäcken!



Vi grillade till kvällsmat!



Mums!



Oskar och Elvira jobbade lite till!



Sen var det dags för den obligatoriska jordgubbstårtan!





Vi var ganska så väldigt trötta sen, men vi körde ett par Kahoot på Oskars önskemål, innan vi gick och la oss!

Det blev en midsommarafton helt i min smak!

1 kommentar:

  1. Vilket mysigt firande i vacker natur
    ��������

    SvaraRadera