2020-06-19

Första semesterdagen!

Jag har semester! Det är så otroligt underbart skönt! Vi började vår första semesterdag med att åka in till stan för att ta vår fjärde vaccination mot TBE. Det gick snabbt och bra och vi var snart på hemväg. 



Vi åkte och köpte jordgubbar. Ica hade för 130 kr/kg, de såg inte så fina ut. Vår food supermarket brukar ha fin frukt och grönt, de hade jordgubbar för 100 kr/kg, så det slog jag till på! De dyraste jag hittade var på Ica i Vansbro, de tog 90 kr/liter, det vill säga närmare 180 kr/kg. 
Håkan åkte iväg på bouppteckning, men den visade sig vara flyttad. Vi packade och matade kaniner, nu ska vår eminenta katt-och kaninvakt Sigrid ta hand om dem några dagar. 



När Mathilda och Maria slutat jobbet packade vi in oss i bilarna och åkte mot Sälen!
Det blev ett stopp för att köpa glass på vägen och så handlade vi när vi kom upp. 
Vi åt kvällsmat ute, snickarkorvssallad!



Det är så vackert och fridfullt!



Vi lagade en bäddsoffa, sen blev det Shiropromenad!



Vet inte riktigt hur det blev! Men jag vet att jag kände mig oerhört lycklig! Kan ni känna så ibland? Att hela kroppen fylls med total lycka? 



De här två systrarna var också med!



Min vackra dotter! Hon är så fin!



Likt Shiro (som var syrrans hund, om ni glömt det) gick Elvira lite överallt!



Mathilda och Maria tog många fina bilder. Min mobil låg på laddning. 





Så var det dags att bocka av en ruta i Friluftsfrämjandets Naturnjutarbingo; Stå stilla i porlande vatten! Det var kallt, men inte vansinnigt kallt. 



Vi får se om vi kan pricka av något idag också!



Sen gick vi hem och åt lite smått och gott!



22.32, det är hur ljust som helst! Sommarkvällar!



Men det fick lov att bli läggdags ändå!

1 kommentar:

  1. Jag har haft den där lyckokänslan ibland men nu var det tyvärr länge sedan... Hoppas ni får det härligt i Sälen; det låter underbart att bo i en stuga i Sälen just nu.

    Som svar på din fråga så är jag definitivt inne på korsstygn just nu. När corona ändrade allt så kände jag att det var dags för något nytt - efter att ha virkat i 3 år - så jag tog fram alla broderigrejorna igen och nu är det det enda handarbetet jag vill hålla på med. Har du sett att Järbo ska ha en ny KAL snart; en sommarkofta?

    SvaraRadera