2019-01-19

Selma Spa -lördagkväll

Det blev kväll, och dags för middag. Vi satt en stund i lobbyn först.



Jag är nöjd med maten. Till förrätt valde jag honungs- och vitpepparbakat päron, med tegelrökt skinka, fröbröd, rökta champinjonchips och prästostkräm. Det var gott, men portionen var väldigt liten jämfört med syrrans  svampsoppa. 



Till varmrätt valde jag ryggbiff med kappa, gratäng, stekta grönsaker och pepparsås. Det smakade bra. 



Syrran valde blåbärssoppa med blåbärsglass, vit chokladcreme och maräng till efterrätt. 



Jag tog creme brulée. Gott, men båda efterrätterna hade vunnit utseendemässigt på att ha någon liten dekoration. 



När vi var mätta och belåtna gick vi till spa-avdelningen igen. Vi hade köpt en basturitual, med ett program att följa. Bada, skrubba , basta, smörja...



Det var väl inte riktigt vår grej, om man säger så. Det skulle vara avslappnande, men vi fnittrade mest. Allt luktade inte riktigt gott heller. 



Bild inifrån en av bastuarna. 65 grader varmt, det ör en lagom bastutemperatur för mig. 



Ser jag inte hemskt vacker ut efter allt skrubbande?



Vi avslutade kvällen på hotellrummet med TV och böcker. 



Nu ligger jag och väntar på att syrran ska vakna, sp får vi se vad vi hittar på idag!

1 kommentar: