2019-01-13

Bad, fruktsallad och strömavbrott

Igår kom Penny och Roxanna till oss, Josefin jobbar i helgen. Penny hade badkläder på sig och ville genast bada!



Roxanna också, förstås. 



Håkan, Elvira och Oskar var ute och åkte pulka med dem. Sedan kom de in och åt fruktsallad. 





Fotade jag de små måste jag fota de stora, tyckte de. 





Gott med fruktsallad!



Jag handlade lite också, och passade på att köpa lite fler tulpaner. Jag blandade de gamla med de nya och fick en härlig bukett!



På kvällen blev det strömavbrott. Roxanna sov, men Penny tyckte det var superkul att få lysa med ficklampa. 



Elvira skaffade sig bra belysning!



Penny och morfar!



Jag försökte läsa, det gick sådär!



Så småningom kom strömmen tillbaka! Mamma mfl var dock fortfarande strömlösa, jag hoppas de fått ström nu. 

1 kommentar:

  1. Åh vad gott med fruktsallad! Stod nyligen och drömde om en god fruktsallad (som jag kanske har råd att göra när jag får min ersättning på fredag...)

    SvaraRadera