2019-01-06

Böcker i december

4/12 Hälsning från de döda av Stuart MacBride
?/12 En sång för de döda av Stuart MacBride
8/12 Mitt hjärta går på av Christoffer Holst
10/12 De dödas ljus av Stuart MacBride
14/12 Snöfall, mirakel och frusna hjärtan av Claire Sandy
18/12 Brutna ben och brustna hjärtan - en alldeles omöjlig jul av Maria Ernestam
21/12 Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri
?/12 Innan ni tog oss av Lisa Wingate
27/12 Motiv X av Stefan Ahnhem
29/12 Säg att du är min av Elisabeth Norebäck

10 böcker blev det i december. Stuart Mac Bride skriver spännande deckare, tyvärr med den klassiske nergångne polismannen i centrum. Brutna ben och brustna hjärtan var en ganska mysig feel good - bok, som jag hade lite svårt för bitvis. Jag kommer hem till jul var en mysig julbok, liksom Snöfall, mirakel och brustna hjärtan. Innan ni tog oss var en otäck berättelse, främst för att den bygger på verkliga händelser om barn som togs från sina familjer och adopterades bort. Motiv X var ännu en spännande bok av Ahnhem, men känslan är att storyn var för lång för en bok så han delade den på mitten, vilket gör att det känns jobbigt att det nu dröjer innan nästa bok kommer.Säg att du är min var också en bra bok, om en mamma som förlorade sitt barn när det var 1 år och som nu, över 20 år senare, tror att hon hittat henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar