2019-01-05

Fredag med julgransplundring

Nu är julen bortstädad hos oss. Lite för tidigt, men min man och jag får kompromissa. Han hade helst plockat undan ännu tidigare. Han kan inte heller tänka sig att plocka undan lite i taget, utan precis allt försvinner då. Utom ljusslingorna utomhus, de får vara kvar ett tag.
Vi var barnvakt åt Penny och Roxanna. Penny lekte med djur i sin Elsa-klänning!



Roxanna stod framför spegeln och borstade håret med en dockborste!



Det var dags att kasta ut granen. Vi ville gärna att Penny och Roxanna skulle få vara med och göra det, men det innebar tyvärr att Ida och Tim inte kunde vara med som de brukar. Marcus kunde vara med, som tur var. Penny och Roxanna tittade storögt när vi dansade runt!



Sedan var det dags att riva pepparkakshuset. Det låg smulor överallt på golvet efteråt!



När alla åkt hem tog Mathilda, Oskar och jag en promenad. Vi gick bland annat förbi vår fina kyrka!



Reflexvästar på, förstås!



Jag hittade en app, en slumpgenerator, så vi kastade tärning om åt vilket håll vi skulle gå. Det var jätteroligt, det kommer jag nog göra fler gånger.



Det blev en lite annorlunda promenad, vi gick fram och tillbaka i centrum en del. Efter ca 2,5 km gav vi upp slumpandet och gick förbi Oskars skola innan vi gick hem.
Kasta tärning rekommenderas!



Hemma åt vi smörrebröd! Sedan tittade vi på På spåret.



Vi pusslade klart julpusslet! Himlen var svår, den tog tid och blev det sista som var kvar. Jag tror jag ska köpa en pusselmatta, så man kan plocka undan pusslet när man behöver bordsytan! För det är rätt roligt att pussla när man har tid!



Nu är vår ledighet snart slut, Håkan börjar på måndag, jag på tisdag och barnen på onsdag. Det är konstigt, även fast man varit ledig länge så känns det som om man kunde vara ledig lite till. Jag behöver hinna vila upp mig efter jul och nyår!

1 kommentar:

  1. Skönt att man inte behöver kompromissa med hundarna:) Här åker julen ut under nästa vecka; granen börjar barra och jag ska tvätta och städa så då passar det bra. Och det känns helt ok.

    SvaraRadera