2018-09-01

Sälen för fjärde gången i år

Jag älskar Sälen. Det är så vackert här! Och fridfullt. Ja, inte på vintern kanske, men resten av året. Som ni förstår är vi här igen. Det är fjärde gången i år för min del. Först var vi här på sportlovet, sedan var Maria och jag här i april, sista skidhelgen. Vi var här för en månad sedan, den varmaste period jag upplevt i Sälen tror jag. Och nu blev det ett höstbesök också! Den här gången fick vi tyvärr inte med några barn, de är hemma och vaktar huset med hjälp av mamma. Det innebar att efter jobbet igår satte oss Håkan, Maria och jag i bilen och körde mot Sälen. Ett stopp i Vansbro för en räkmacka blev det förstås, när vi inte hade några barn att ta hänsyn till!


Eftersom vi inte fick med oss några barn att fota så får det väl bli en massa naturbilder. Här är vi nästan framme, det här är strax efter Högfjällshotellet. Genom bilrutan.


Det var så vackert, men tyvärr blir korten inte så bra när man sitter i bilen.


Framme!

 
Vi glömde kvar Oskars Chromecast här i somras, den ska vi försöka komma ihåg nu, men den kom väl till pass igår kväll. Vi tittade på Inferno, efter Dan Browns bok. Jag fattar inte att jag har kunnat missa den, jag har ju läst boken och sett de andra filmerna och jag är säker på att Mathilda har uppmärksammat mig på filmen. Men nu har vi i alla fall sett den. Helt ok! Jag gillar Tom Hanks.
 

Sen har vi fått en god natts sömn och vaknade nu till denna härliga utsikt. Jag skriver det ofta, men det är sååååå vackert i Sälen!


Nehej, dags för frukost och sen lite vandring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar