2018-09-09

Kaniner, pool och en massa arbete

Det var ett tag sedan jag visade bilder på våra fina kaniner! De är fem stycken nu.


Saffran, Timjan, Salt, Zelda och Lukas! Fyra tjejer och en kastrerad hane.


I söndags kväll började jag tömma poolen (med slang) och i fredags eller lördags hade det som kunde rinna ut av sig självt runnit ut. Sedan var det dags att ösa... ca 400 liter senare var det massor med vatten kvar.


Ytterligare ca 300 liter och lite moppande senare så kunde jag börja vika ihop poolen. Vilken slit!


Vi grejade lite med kaninernas hage och hus, så då passade jag på att ta lite fler bilder. Zelda i huset!


Lukas och Salt.


Timjan tvättar sig!


En nyfiken Saffran över en lika nyfiken Salt.


Mamma Zelda är också nyfiken. På mig!


Vi har flyttat vårt stora kaninhus så att det står precis utanför kaninhagen och så har vi öppnat upp in till det.


Nu ska vi bara bygga ramp så de kan komma upp.


Här ser ni också att poolen är borta. Jag har varit riktigt flitig idag!


Jag har målat hängrännekrokarna svarta.


Och för att få in poolen i förrådet var jag tvungen att städa i det och slänga en massa för små skor. Så fick jag det gjort också!


Nu valvakar vi!

3 kommentarer:

  1. Att du orkar! Hoppas du får en fin vecka:)

    SvaraRadera
  2. Flitig du varit �� / syster yster

    SvaraRadera
  3. Så söta kaniner och vilken lycka för barnen med så många!

    SvaraRadera