2018-09-30

En intensiv och rolig lördag

I går morse när jag vaknade var det frost på gräsmattan. Det har det nog varit ett par gånger tidigare i veckan, men det här var första gången jag var tillräckligt vaken för att se det.


Vi var barnvakt fredag till lördag eftersom Håkan jobbade. Natten gick bra, Roxanna vaknade bara en gång. Här håller hon och Håkan på att dividera om huruvida hon ska få ta på sig skorna och gå ut eller inte.

Penny klär sig fin inför teaterbesök.


Lite barnprogram!


Fruktstund. Efter det skjutsade jag dem till nästa barnvakter, Mathilda och deras mormor, som skulle ta med dem på teater med Babblarna.


Jag åkte och tittade på Oskar som spelade fotboll. Han var inte sig själv, jag tror det var för att han är på väg att bli förkyld.

Under tiden hämtade Håkan Elvira på ridningen. Hon och jag åkte och hälsade på Vera. Vi träffade också Maria, Lovisa och Johan, men Martina och Arvid sov.
Vera kan krypa nu!

Hon gillar att gå!


Sedan åkte Håkan och jag och handlade. Utöver mat köpte jag fina höstväxter till krukan vid trappen.


Ingmarie och jag gick en promenad på 5 km och pratade lite, trevligt!
När jag kom hem röjde jag i garderoberna och fick ihop två påsar med kläder till klädinsamlingen.


Jag la undan de mesta sommarkläderna och tog fram lite långärmat och långbent. Men än går jag i trekvartsbyxor, sandaler och t-shirt!


Lite mörkare färger!


Till kvällsmat åt vi oxfilé med hasselbackspotatis och rödvinssås. Åh, så gott!!!


Jag avslutade kvällen med att titta på Outlander och brodera lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar