2017-06-24

Midsommarafton del 1

I torsdags tvingade jag Håkan att köpa jordgubbar till midsommarafton. Det var tur, för i går när jag och Penny var och handlade visade det sig att vår Ica-affär inte hade fått några jordgubbar på midsommarafton. Inga alls. Det var tydligen brist på dem. Tur att Håkan hade handlat redan!
När vi hade handlat gick Penny, Mathilda och jag och plockade blommor.


Av blommorna blev det ett par buketter och en krans till Elvira, som skulle iväg och hjälpa till med ponnyridning på ett midsommarfirande. 


Penny ville inte ha nån krans, men hon var midsommarfin ändå!


Midsommarfint på bordet!


Josefin, Filip, Roxanna och Ingalill dök också upp. Så här fin var Roxanna!


Marcus ville inte vara med på ponnyridning, så han kom och lekte med Oskar i stället. På Nyhem pratade vi med några som försökte få folk att bli faddrar till barn på ett barnhem på Sri Lanka (Elims Children's home som drivs av Hannas Hjälpverksamhet, vi har ett fadderbarn där). De berättade att två riktigt bra kompisar brukar kallas mango-friends. Här har vi två mango-friends! Fina killar!


Vi åt sill och färskpotatis till lunch!


Och jordgubbar till efterrätt!


Roxanna hos morfar!


Hon fick också smaka!


Mina fina bonusdöttrar och bonusbarnbarn! Är så glad att jag har dem!


Josefin med sina gullungar!


Josefin och Filip åkte vidare till midsommarfirande. Vi övriga ratade det och slappade en stund här hemma istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar