2017-06-29

Svansen på Skansen, fåglar och ganska mycket bonusbarnbarn!

Jag hann inte blogga igår eller i förrgår, så nu kommer en liten rapport om vad vi gjorde i tisdags.
För många år sedan snickrade Kalle och vår granne Gunnar fågelholkar, som vi satte upp i skogen bakom tomten. I år har vi en familj i en av dem. Svartvit flugsnappare, tror Håkan. 


Ungarna gapar och piper och vill ha mat. Stackars föräldrar!


Mathilda, Josefin, Penny och Roxanna kom hit. Roxanna tyckte jag var rolig, hon har aldrig skrattat mot mig så förut. 


Årets Svansen på Skansen - tema är hamburgare. Ni som följt mig ett tag kanske kommer ihåg att vi i några år har roat oss med att äta lite extra gott på tisdagar på sommaren, när det är Allsång på Skansen och Morden i Midsomer. Bara för att vi kan! Några år har vi haft ett tema för tisdagarna, t ex länder. Och ja, Svansen på Skansen var vad Elvira kallade det för när hon var liten!

Hamburgare ja. Vi bestämde oss för olika varianter på hamburgare. I tisdags blev det asiatiska hamburgare och det var väldigt gott om du frågar mig. Röd currypasta i smeten, picklad (?) gurka, morot och rödlök, chilimajonäs och ingefärsketchup. Testa!


Vi satt ute och åt, eftersom vi hade små gäster åt vi lite tidigare än vi brukar. 



Alla tittar på Penny!


Moster och Penny!


Sedan började allsången. 


Fast jag gosade mest med Roxanna. 


Penny bjöd på stjärnchips, en del färdigtuggade!


Soffmys!


Oskars finger var visst jättegott! 


Sedan tittade jag på Morden i Midsoner medan en efter en åkte hem/gick och la sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar