2017-06-05

Mina finingar! Och så lite gofika!

Jag skrev det här inlägget igår, men appen strulade, så det försvann... Jaja, jag gör väl om det.
Igår förmiddag gjorde jag krämbullar. Elvira skulle rida, men kom ner och sa att hon inte mådde bra. Lagom tills det var dags att köra in bullarna i ugnen kom hon och sa att hon mådde bättre och ville ha skjuts. Hon hade ju lovat Ingmarie att hjälpa henne att motionera hästarna nu när Ingmarie opererat foten. Bullarna fick jäsa lite extra, men det tog de inte skada av. 
Jag skjutsade Elvira och hon hämtade en vilande Tindur i hagen. 



Borstning, sadling mm.


Och sen iväg!


Min fina, duktiga tjej! Själv gick jag in och pratade med Ingmarie en sväng innan jag åkte hem och gräddade bullarna. 


Oskar var under tiden på poolspel med Håkan. De hade förlorat två matcher, spelat oavgjort en och vunnit en. Han hade varit lagkapten under en match och han hade haft kul!


Hörna!


När Elvira kom hem mådde hon inte bra, feber och låg och sov under dubbla täcken. Skruttan!
Jag bakade, ivrigt påhejad av Mathilda, knäckflarn med chokladkräm till Oskars födelsedag. Naturligtvis provsmakade vi, riktigt gofika!


På kvällen såg vi Narnia - Prins Caspian innan läggdags. Ja, jag hann klämma ett par avsnitt av Suits också, och lite bokläsning. Jag håller visst redan på att vända på dygnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar