2017-05-31

Jobb, kaniner och bonusbarnbarn!

Idag har jag haft en rolig dag med mina elever. Vi har pratat om vår hembygd och idag var det dags för en promenad där vi tittade på olika platser av historisk betydelse. Riktigt roligt, men jag har ont i foten...

Vi fick med oss Marcus hem och naturligtvis vill grabbarna bada!


Vi var barnvakt åt Penny och naturligtvis blev det fika, för både tjejerna och killarna. 


Vi har haft kaninproblem som jag nog har berättat. Vi lånade en kanin som sällskap åt Leo, av olika anledningar har vi fått byta kanin och den senaste rymde... Nu har vi skaffat en till sällskapskanin, den här är vår så jag hoppas att de trivs tillsammans och att de får må bra!
Här släpper Elvira ut Angel medan Penny ser på. 


Hon utforskar buren. 


Leo och Angel nosar på varandra!


Men det var tydligen läskigt! Bäst att fly!


Penny leker gärna med Elviras dockor när hon är här!


Idag blev det kafferep också!


Hon klättrade upp på våra stenar...


... och hoppade ner!


Ååååå hopp!


Elvira hjälpte mig att göra tårtbottnar. 


Jossan kom med syskonvagnen hon hade varit och köpt. 


Roxanna var förstås också med!


På kvällen sken solen trots en i övrigt grå himmel, vackert!


Elvira ska iväg på skolresa imorgon, hon är lite nervös. Jag hoppas att allt går bra och att hon får riktigt roligt!

Själv ska jag visst bli ett årtal äldre imorgon. 42. Inget att göra något åt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar