2017-05-17

Vardag och Anne på Grönkulla

Ja, jag vet att jag är tråkig som inte skriver nåt i veckorna. Men det händer inte så mycket. Jobb, skjutsa ungar, plocka ur diskmaskinen - ja, ni vet. I måndags var jag ju till soptippen en sväng med grejer från barnens rum. Jag har också hunnit kolla på Netflix Anne på Grönkulla-serie, Jag heter Anne. Jag både gillar den och inte gillar den. Originalstoryn är så bra att man inte behöver addera så mycket extra händelser som de har gjort. Det gillar jag inte och det gör den lite för mörk. Jag saknar det vänliga Avonlea, småsamhället där alla känner alla och de flesta är snälla.
Men jag gillar Anne, det gjorde jag inte efter att bara ha sett trailern.


Nu är jag hemma på lunch och har plockat ihop en trave böcker som ska tillbaka till biblioteket. Får försöka hinna det i eftermiddag. 


Dags att gå tillbaka till jobbet!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också den ursprungliga Anne-serien...så då vet jag att jag ska undvika den 'nya'. Orginalet var ju redan perfekt!

    SvaraRadera
  2. Jag har missat den men då kanske jag inte ska leta upp den heller, jag gillar både böckerna och originalserien. Händer det för lite i dem för att passa in i dagens tempo kanske...? Däremot när jag läste om dem som vuxen reagerade jag på hur många detaljer Astrid Lindgren har plockat från Anne till sina böcker, blev lite besviken på att det jag trodde var Astrids ideér var plagiat.

    SvaraRadera