2017-05-08

Somliga dagar...

Min vänsterfot är svullen. I lördags upptäckte jag att den var röd och svullen på vristen. Igår kväll såg den ut såhär, hela foten var svullen. Det såg inte bättre ut i morse, så jag ringde vårdcentralen och fick en läkartid.


Väl där fick jag vänta 45 minuter (pga akutfall), träffa doktorn i 5 min, vänta på att ta snabbsänka i 20 min (försenade pga strul med utrustning), vänta på doktorn igen, träffa doktorn och få veta att sänkan var bra och att det troligtvis  är en allergisk reaktion på nåt insektsbett, oklart vad, sedan vänta på att få betapred. Två timmar tog det! Självklart måste de hjälpa akut sjuka och strul med utrustning kan de inte hjälpa, så det fanns orsak till att jag fick vänta, men särskilt roligt är det inte...

Tillbaka till jobbet, APT till halv sex, hämta Oskar, äta kvällsmat, prata med några som ska fixa ventilation så vi kan minska radonhalten (blä för tråkiga, dyra hussaker), handlat och nu sitter jag och är helt slut. Funderar också på hur det blir om jag dubblar dosen allergitabletter som läkaren vill, jag blir trött av en tablett...

Ingen höjdareftermiddag...

1 kommentar:

  1. Usch det där ser inget roligt ut..! Hoppas den blir bättre snart.

    SvaraRadera