2017-05-25

Fönsterbleck

Idag har jag roat mig med att måla fönsterbleck. Roat och roat, jättekul var det i och för sig inte. Och målat och målat - den mesta tiden går ju åt till förarbete...
 
Så här såg fönstren på baksidan ut innan, färgen var väldigt krackelerad och lös.
 
 
Efter att jag skrapat såg det ut så här. Sedan kom ju det roliga med att målartvätta... men jag fördrev tiden med att prata med syrran i mobilen samtidigt!


På framsidan var fönsterblecken bruna, ingen färg jag gillar alls...


Framsidan.


Jag målar och målar!


När jag målat första omgången målartvättade jag under och mellan altanfönstren i väntan på att måla omgång två. Sedan maskerade jag också, nu ska jag bara köpa färg!


Så här ser det ut efter två strykningar!


Baksidan av huset.


Vitt och fint!


Jag känner mig nöjd med mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar