2016-07-17

På upptäcktsfärd, bad i regn, grillning inomhus, rodd och yatzy!

Efter fikat gick vi på upptäcktsfärd. När jag var barn kunde man från vägen se en sten, som på håll såg ut som Bamses farmors berg, med en väg upp. Bara som det såg ut, men ändå. Jag och en kompis gick dit för drygt 30 år sedan. Nu har skogen vuxit upp lite mer, så stenen syns inte, men vi gjorde ändå ett försök att ta oss dit.
Först gick det rätt lätt att gå. 


Sedan blev det svårare, och när Arvid började tycka illa om skogen gav vi upp, till Oskars (och min) stora besvikelse...


Vi gick och badade istället. I regnet. 


Sedan var det dags för kvällsmat. Håkan grillade under tak. 


Och så åt vi en massa gott!


Det var trångt runt bordet!


Oskar ville ro, men det var för blåsigt för nån längre roddtur, så han fick kajka runt lite på egen hand i viken nedanför "vår" stuga. 


Elvira hängde på efter ett tag. 


Sedan blev det yatzy och kvällsfika! Oskar vann, tätt följd av Elvira!


Barnen avslutade med en roddtur i månskenet!


Sedan var det läggdags här i stugan för barnen och mig. (Håkan valde att åka hem.) 

Älskar min underbara släkt och vårt paradis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar