2016-07-07

Roadtrip - Hemresan

Onsdag, den sista dagen på vår roadtrip. Lite konstigt, det kändes som om det gått så fort, samtidigt som det kändes att vi varit borta länge. Det kändes tråkigt att veta att det snart var slut på vår resa, men samtidigt skönt att få komma hem. Jag har saknat min säng!
Den sista dagen blev också innehållsrik. Mathilda och jag började med ett morgondopp, vi ville ju kunna säga att vi hade badat i havet i alla tre länderna vi besökt. Det var skönt i luften när vi promenerade ner på stranden. Vattnet var skönt, men det var svårt att hålla balansen på grund av vågorna. Vi doppade oss och gick upp. Jag önskade att vi skulle ha haft en dag till på oss, det skulle bli en solig dag och jag hade kunnat tänka mig att spendera den på stranden. 


Medan vi packade in sakerna i bilen (jag) och städade stugan (Håkan) så lekte barnen i lekparken. 


Sedan lastade vi in oss i bilen och åkte till Fredrikshamn. Där gick vi på gågatan en stund och lyckades spendera ytterligare lite pengar. 


Sedan var det dags att checka in och åka ombord på båten, Stena Danica. 


Vi började med att äta lunch. Barnen åt köttbullar och mos, vi åt räksmörgås. Mycket goda räkor!


Sedan handlade vi lite (eller mycket) i taxfreen. Barnen testade några olika aktiviteter, bilkörning och bergodalbana, bland annat. 


Ett par fotbollsmatcher blev det också! Och kaffe!


Vi gick ut i solen på däck och såg ut över Göteborgs skärgård. Oskar spanade efter kompisen Marcus, som är på västkusten, fast lite för långt bort. 


När vi kom av båten hade vi ca tre timmars bilresa hem och den sträckan körde vi med endast en tankpaus och en kisspaus. 

Äntligen hemma! Mathilda och jag åkte och handlade frukostgrejer och så köpte vi pizza från bästa pizzerian och åt kvällsmat på vår altan. Underbart skönt att sitta där!


Gott med kebabpizza med pommes!


Min "vita" pion blommar!


Och vad Oskar gjorde hela kvällen, det kan alla som känner honom förstå. Han byggde förstås sitt lego!


Vilken underbar resa vi gjort! Men nu är vi hemma!

Borta bra men hemma bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar