2016-07-18

Från paradis till hem ljuva hem!

På söndagsmorgonen vaknade vi i gäststugan i vårt paradis på jorden. Vi åt frukost inne, ute var det blåsigt. Men soligt och fint!



Sedan gick vi och hälsade på fåren. 


Och Arvid!


Vi fikade hos brorsan. Sedan städade jag ur stugan. Och läste en stund i solen. 


Innan det var dags för lunch. Vi åt rester från lördagens grillning. 


Därefter var det dags att packa in oss i bilarna och åka hem. Barnen sprang till fåren en sista gång innan vi åkte hem. 


Jag gick en sväng i trädgården när jag kom hem. Det ser ut att bli mycket plommon i år. 


I Oskars pallkrage växer det så det knakar. 


Oskar hade sett en talja på ett barnprogram och ville ha en till sin koja. Det kunde vi inte ordna, men med batteri, lampa och kablar kan man i alla fall roa sig en stund!


Vi åt vansinnigt god mat, ryggbiff med ugnsstekt örtpotatis, stekt lök och en röra med soltorkade tomater och créme fraiche. Sååå gott!!!

Vi har haft härliga dagar med släkten, men som alltid är det skönt att komma hem!

Det jag älskar mest med vårt hem 
är dem jag delar det med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar