2016-02-23

Sportlov i Sälen - dag 3

Idag var vi i backen strax efter nio. Vi tillbringade dagen i Tandådalen, med vår bas (väskorna med mat och fika) i Östra Tandådalen. Vi började i barnbacken. Solen sken och snön gnistrade. Vackert!


Bredvid barnbacken har de byggt hopp, där åkte barnen och hoppade och roade sig. 


Ovan: Oskar
Nedan: Marcus och Elvira 


Sedan tog vi stolsliften upp på toppen och åkte blåa backar ner. Elvira frös om fingrarna, så hon och Ingmarie åkte och värmde sig, fikade lite och köpte nya, varma vantar. 



Under tiden lyckades jag och pojkarna åka fel och vips så hade Marcus åkt ner för sin första röda backe. Det gick galant! Vi gjorde visst samma misstag med Elvira för några år sedan, vill jag minnas.

Elvira och Ingmarie åkte nåt åk efter deras paus, sedan tog vi lunch. Efter lunchen åkte vi över till Västra Tandådalen via släpliften på toppen. Jag fick ett fint blåmärke på armen när jag skulle hjälpa Marcus att ta liften. Det gick sådär, så sedan fick han åka på mina stavar istället. 

Vi testade den nya liften i Tandådalen, i somras när vi var här höll de på att bygga den. Den var skön, men gungade väldigt när den stannade. 


När vi kände oss färdigåkta för dagen var det dags för bad i Hundfjällets poolarium. De har en utepool, där blev det kallt om huvudet.  Barnen var förstås uppe och kände på snön. 


Ett lagom stort bad när inte badet är dagens huvudattraktion. 


Glass lyckades de visst tjata till sig också! 


När vi kom hem till stugan gick jag en promenad i det vackra vädret!


Resten av kvällen blev det mys framför TVn. Barnen har tittat på två spännande program igår och idag, hoppas att fortsättningen är imorgon. 


Nu tror jag det är läggdags för mig, barnen sover sedan länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar