2016-02-21

Sportlov i Sälen - dag 1

I morse packade jag och barnen samt Marcus och Ingmarie in våra saker i bilen och åkte mot Sälen. Resan gick bra, vi stannade vid en rastplats och åt/fikade och så gjorde vi ett toastopp vid en mack i Malung, pojkarna passade på att äta varsin korv också. Det var inte farligt med trafik, mycket lugnare än vad jag hade förväntat mig.


När vi kom fram till stugan bar vi in våra saker och sen skyndade sig barnen ut. Det går att åka pulka i sluttningen precis bredvid stugan, det här kortet är taget från stugans "köksdörr".


Efter lite mellanmål så åkte vi och köpte skipass, handlade mat och tittade på backarna. Ja, leka hann visst barnen med också!



Sedan tillbaka till stugan för lite mer lek i snön. 


Till middag blev det kött och pommes.


Grabbarna såg på film och åt popcorn. 


Mys i soffan blev det också, sa jag att det finns wi-fi i stugan?


Nu har övriga lagt sig, jag sitter och tittar på The Amazing Race på datorn. Imorgon väntar backarna!

2 kommentarer:

  1. Önskar er en trevlig sportlovsvecka, härligt att åka till riktig vinter!

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt! Som vanligt är jag INTE ALLS avundsjuk:))

    SvaraRadera