2016-02-14

Födelsedagsfirande och Alla Hjärtans Dag i förskott

I fredags köpte jag en vagn, en "mormorsvagn". Bra att ha om bonusbarnbarn kommer på besök, tänkte jag! Den påminner mycket om vagnen vi hade, som vi sålde för några år sedan, men jag tror den är lite nyare.


Jag har ju varit sjuk, men kände mig så pass pigg att jag orkade åka och gratulera min fd svägerska Alexsandra på 40-årsdagen tillsammans med syrran och Oskar. Hon och hennes man har köpt ett gammalt hus i en gammal brunnsort. Många rum, mycket att renovera! Det som är klart är mycket fint och det blir nog hela huset så småningom. Det är lite sorgligt att tänka på att det har rivits en massa vackra hus här och att det står hus och förfaller, dock.


Vi bjöds på väldigt gott fika, vaniljkakor, semmelkladdkaka, paj med mycket mera. Det blev inte en helg då jag åt nyttig mat, det här.


Vi hade bestämt oss för att fira Alla Hjärtans Dag på lördagen, så jag fick fixa lite gott och gosigt till barnen. Inte för att de behöver fler nallar, men det är visst en viktig tradition...


De blev nöjda!


Sen åt vi god mat, schnitzel och potatisgratäng.


Och läcker pannacotta till efterrätt!

 
Det var en bra dag, även om jag kände att jag inte var helt frisk. Jag blev helt slut av att handla presenter och orkade inte göra så mycket större delen av dagen. Men jag hann se några avsnitt av senaste säsongen av Big Bang Theory!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar